Odchudzanie z kijkami nordic walking

Blog nordic walking

Regularna aktywność fizyczna przynosi radość - o ile oczywiście jest taki rodzaj aktywności, którą wybraliśmy sami i której cel pozostaje dla nas aktualny. Lepiej wybrać taki sposób który będzie dla nas przyjemnością - niezależnie od wkładanego wysiłku - niż sugerować się wyborem innych. W zrzucaniu kilogramów psychika odgrywa istotną rolę, a nasza niechęć do ćwiczeń czy też wykonywanie ich wyłącznie dlatego że "musimy" przełoży się na efekty, czy raczej ich spowolnienie lub brak.

Jeśli nie ćwiczyliśmy od dłuższego czasu, warto rozpocząć od aktywności, która nie będzie zbyt trudna. Obezwładniające zmęczenie w czasie i po treningu raczej nie zachęci nas do podjęcia go po raz kolejny, a przecież nie chodzi nam o kolejną rezygnację... Marsze z kijkami, czyli nordic walking, idealnie nadają się na początek przygody z ruchem. Może się zresztą okazać, że ten rodzaj sportu pokochamy na tyle, żeby nie szukać już kolejnych aktywności albo nie rezygnować ze spacerów z kijkami, stopniowo próbując innych aktywności.

Oprócz odpowiedniego do warunków atmosferycznych stroju jedyne niezbędne akcesoria nordic walking to kijki dobrane do naszego wzrostu z właściwymi końcówkami dostosowanymi do powierzchni. Pierwsze kijki warto kupować w taki sposób, by łatwo było sprawdzić jak nam leżą w dłoni.

Wybierając nordic walking efekty zobaczymy już podczas pierwszego marszu i najpierw będzie to uczucie przyjemnego, choć dużego zmęczenia po spacerze. Możemy też być zdziwieni, że podobny odcinek, ale bez kijków, pokonujemy w wolniejszym tempie i z mniejszą radością. To właśnie odczuwane zmęczenie, sygnalizujące zwiększoną pracę mięśni, będzie się przyczyniało do budowania naszej wytrzymałości, coraz lepszej kondycji i stopniowo zmieniającego się spojrzenia na własną aktywność fizyczną. Nasza radość z wysiłku będzie systematycznie rosła, a waga - malała.